piatok 1. februára 2013

Január úspešne za nami

Nezvyčajné množstvo snehu sme si mohli užiť tentokrát aj my na juhu. 
Najmä tí menší z nás. 
Ale že ako dobre potom padol teplý čajík!:)
A keďže náš ocko stihol medzitým aj služobku v Nemecku, spoločné túlenie a zohrievanie sa v našej manželskej posteli mali krpci ako radostné vyvrcholenie dňa:)

Naše snehuliacke pokusy. Horný snehuliak- moje dielo spoločne s deťmi a jeho podoba o pár dní, keď ho pošteklilo slnko.
Dolný pán si jedného rána sedel u nás na lavičke a tváril sa, že k nám patrí:)
(Bolo to hneď po tom, ako sa mužík večer predtým nečakane zdržal pri kŕmení našich zvieracích kamošov:)

Krásne zákutia - toto sú momenty, ktoré si aj ja v zime viem vychutnať.
Najmä tá posledná foto, taká tá čistá nedotknutá trblietavá nádhera. 

Aj naši miláčikovia si užili. A mám teraz na mysli najmä tých štvornohých:)
V tých najsviežejších dňoch si Muro sadol priamo na vývod z gamatiek a tam si ohrieval svoj ryšavý kožúšok:)

Viac snehu, tuhšie mrazy a vtáčí televízor išiel na plno.

V studených mesiacoch dosť frčíme na polievkach, takých dobrých hustých babičkovských, ktoré zasýtia ako hlavné jedlo. Ale po nich sa našim maškrtníkom žiada aj nejaká sladkostička. 
Tak, aby to maškrtenie bolo aspoň sem tam trochu zdravšie, prišli na rad aj u nás obľúbené, mrkvové šatôčky. Do cesta ide na jemno nastrúhaná mrkva, a ono má  potom krásnu sýtu farbu. 
Ak máte záujem o recept, doplním.

Január sme s mužíkom uzavreli krásnym zážitkom z muzikálu Les Misérables - Bedári. 
A ja som si ho užívala okrášlená nádhernou brošňou z rúk jednej šikulky zo Sashe:)


Máme tu február, teploty posledných dní dopomohli tomu, že kde tu vykúka spod snehu tráva a z tej trávy náznaky krokusov a ja sa začínam, síce len véééľmi pomaly a potichu, tešiť:)

20 komentárov:

  1. Krasna foto dokumentace Januara, jiste jste si ho pekne uzili! Mrkvove satecky take obcas upecu, jsou vyborne! Zdravim a preji pohodovy vikend, Monika.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Gábinko, jsme tolik ráda, že nás necháváš nahlédnout do vaší rodinné kroniky. Pěkný leden jste měli! U nás táto postel taky nezůstávala prázdná, když byl někde na služebce :o), v zimě "jedeme" v hustých polévkách úplně stejně, jen ty mrkvové šátečky neznám.
    Mějte se moc hezky i v únoru!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Gabi,
    tak ste si január užili :o) Tento rok bolo naozaj snehu dosť,čomu sa najmä deti tešili.
    Niečo sa mi marí ohľadom spevokolu...pred pár rokmi ešte chodili aj naši na rôzne akcie,ale teraz tú aktivitu už dosť obmedzujú kvôli financiám....
    Keď ešte niekedy zablúdite k nám rada vás privítam :o)
    Peknú nedeľu! Iveta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, myslím, že to tak skoro nebudem, ale ďakujem:)

      Odstrániť
  4. Ahoj Gabi, taky jsem ráda, že je leden za námi. Nějak jsme ho promarodili. Ale ty tvoje fotky svědčí o tom, že byl i krásný. Moc se mi líbí váš sedící sněhulák a taky Tvoje růžičková brož. Hezký únor. Slávka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No Jakubko trošku chorôbkoval, ale teraz to už doľahlo na mňa, takže posledné dni som úplne mimo normy:)

      Odstrániť
  5. Gábi,
    to jste měli krásný leden! I nám rychle utekl, dělil se hlavně ve dny strávenými s marody, pak dohánění školy a výlety na sjezdovku.
    Požehnanou neděli!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marianka, nám až tak neuletel, teda mne sa aspoň zdá, že v tom počasí, ktoré pre mňa nie je také povzbudzujúce sa to vlieklo a asi sa chvíľku ešte bude. Ale každý náznak jari mi vleje novú energiu do žíl, takže mám oči na stopkách:)) Pokojnú nedeľu aj vám:)

      Odstrániť
  6. Nakoniec tú zimu prežiješ bez ujmy na zdraví :)
    Podľa "fotodokumentácie" je to zimisko predsa len
    krásne. A deti zbožňujú bláznenie sa v snehu
    a stavanie snehuliakov ...
    Muro je určite brat nášho Miňa - využíva
    všetko vo svoj prospech :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak a teraz si to zakríkla!:) Už nejakú dobu som odolávala, ale už je jasné, že tentoraz nado mnou bacily zvíťazili ...
      Ja chcem jar, ja chcem jááár...:)

      Áno, vždy si to o tých mačiakoch uvedomím, keď vidím toho vášho:)

      Odstrániť
  7. No - keby som mala nejaký dobrý trik ako na bacily, hneď by som ti ho posunula . Nemám .
    Lieky veľmi neuznávam (okrem antibiotík aj tak
    žiadne nezaberajú), my sa v prípade choroby vo veľkom nalievame čajom ...
    Neviem , čím to je , ale nebývame často chorí. Deti veľmi málo a ja takmer vôbec .

    Dúfam , že sa z toho skoro vystrábiš ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, si milá:)
      Ja som čajíčkárka veľká, tak si vieš predstaviť, koľko čajov vypijem pri chorobe, by som sa na ňom mohla aj člnkovať:)

      Odstrániť
  8. Máte krásnou návštěvu na lavičce:-)))
    A momentky jsou půvabné...ta postel je skvělá, milá a krásná...mějte se hezky v únoru Kejt

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moja milá, ja som zas zabudla na tú tvoju 11tku...
      A to som si napísala mini odkaz k počítaču...:)

      Odstrániť
  9. Nám tady sníh roztál už minulý týden, dnes zase napadl, pak začalo pršet....a už je skoro všechno zas pryč...bláznivé dni....ať se daří

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Gabko,tvé sochřské umění je dokonalé ,myslela jsem že to jsou děti obalené ve sněhu!!!!Moc jsem se pobavila!!!Daja

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Daji, nemôžem uprieť autorstvo môjmu manželovi:) Snehové zábavku nie sú pre mňa, ja nie som veľká zimomilka:))

      Odstrániť